Çok Renkli Boya Piyasası

2 Eylül 2007 Pazar

Geçen gün ziyarete gittiğimiz bir yerde muhabbet sırasında "Bu yıl evi de boyamadık.." cümlesini duyunca, aklıma yine eskiler geldi. Saten duvar boyaları çıkmadan önce en popüler olanı plastik duvar boyalarıydı ve her kış sonu sobalar yüzünden is olmuş ve kararmış duvarlar mutlaka boyanırdı. Kaloriferlerin sobaların yerini almasından sonra da bu gelenek devam etti, çünkü eski tip döküm kalorifer petekleri de en az sobalar kadar is yaparak duvarların kirlenmesine neden oluyordu. Ama bahsetmek istediğim asıl konu kalorifer yada sobalar değil, duvar boyaları.

Son günlerde boya firmalarının reklamlarına dikkat ettim bu yüzden. Şu anda ekranda dönen 4 boya markasının reklamı var. Marshall, DYO, Fawori ve Filli Boya.


Filli Boya genellikle reklam filmlerinde ünlüleri oynatmayı tercih ediyor. Artık hepimiz alıştık buna. Ama nedense, başlarda bana başarılı gibi gelen Filli Boya reklamları, son zamanlarda hiç ilgimi çekmemeye başladı. Galiba markanın, reklam filmlerini değiştirme zamanı gelmiş.

DYO ise, mükemmel bir icat olarak nitelendirilen, nano teknoloji ile üretilen ve kendi kendini temizleyebilen akıllı boyalar piyasaya sürmüş fakat nedense reklamı berbat. (Ürünle ilgili haberi buradan okuyabilirsiniz.) Reklamda sadece dış mekan bir duvarın bir bölümü DYO Nano ile boyanıyor ve reklam filmi 6 ay ileri sarılıyor. Sonuç olarak bu müthiş icat için çekilen reklam filmi, maalesef üretilen ürünü ön plana çıkartmaya yetmeyecek kadar başarısız.

Fawori Boya Piyasası reklamı ise, gerçekten anlaşılmaz ve çok saçma bir reklam olmuş. Defalarca izlememe rağmen, kimin ne dediğini anlamam mümkün olmadı.

Ve son olarak Marshall Fashion. Reklam kesinlikle mükemmel. Reklamın başından sonuna kadar renklerin dansını izlemek benim çok hoşuma gitti. Ürünün adı da yine bir o kadar ilgi çekici ve kaliteli.

Kış iyice gelmeden, ben de oturma odamı kendim boyamak istiyorum. Tercih edeceğim markayı da şimdiden seçtim bile :)

1 yorum:

esrArengiz dedi ki...

Bu akşam izledim Fawori reklamını. Hatta arkadaşımdaydım izlediğim sıra ve hemen internete girip ne var ne yok okudum bu markayla ilgili.
İlk reklam kısaca; alışık olmadığımız bir kurgu ve ucuz reklam maliyeti ile bana gayet başarılı gözüktü. reklam ekranlarda kendini izletebildi -en azından benim için öyle oldu :)
büyük markalar arasında mütevazı bir markayız imajının yanında yeni ve dinamik bir markayız, yeni ürünümüz (ar-ge) seramix ile boya konseyinde biz de varız mesajını gayet güzel vermişlerdi. nesnel eşleşme de doğru kanımca. kurtlar vadisi/konsey ile boya piyasası. bunda ne var diyenlerimiz olabilir fakat algılara kazınmış bir kod var ki inkar edilemez ve Fawori tutup buna bir link atıyor. zannediyorum ilk reklam ile de ben kimim?, diğer markalar arasındaki yerim nedir?, farkım nedir? bunu net olarak izleyiciye sunuyor.

fakaaat. bu akşam izlediğim 2. reklamı beğenmedim. reklamı bi kere izlediğim için ayrıntıyı tam hatırlayamıyorum. fakat son kısımda yerdeki parkelerde bizim diyordu. yahu ne alakası var. sen boyanı anlatsana. hırdavatçı dükkanı mısın? boya satıyorum ama gelmişken parkeleri veya yer kaplamalarını da benden alın demenin -en azından- şu an ne gereği var?
mamafih bu reklam benim Faworim değil.