"Business Intelligent" - I

3 Eylül 2007 Pazartesi


Günümüz iş dünyasında işletmeler için en önemli şey "Bilgi" ve bilgiyi elde edecek, değerlendirecek her türlü kaynak firmalar için çok önemli. Kurumsallaşmayı hedefleyen her türlü işletme, rakipleriyle rekabet ederken bilginin gücünü muhakkak ki kullanmak zorunda. Gelişen teknoloji sayesinde bilgiyi derlemek kolaylaşmasına rağmen, elde edilen veriyi yorumlayarak analiz etmek ve işe yarar hale getirmek de bir o kadar zorlaşıyor. Çok şükür ki, bilgiyi yorumlama konusunda kurumların imdadına yine teknoloji yetişiyor.




Son zamanlarda eminim birçoğunuzun sıkça duymaya başladığı bir terim "Business Intelligent - İş Zekası". İş zekası uygulamaları, sadece veriyi analiz etmekle kalmıyor tabiki; aynı zamanda kurumların karar alma süreçlerini hızlandırıyor, gelir ve performans artışı sağlıyor.

İş zekası çözümleri deyince aklınıza ne geliyor bilmiyorum ama basitçe ifade etmek gerekirse, verileri derleyerek bir araya getiren, yine sizin yönlendirmenizle bu verileri kolay ve hızlı bir şekilde rapora çevirebilen ve hatta yorumlayabilen bilgisayar programları yada veritabanları.

Artık büyük yazılım firmaları, eskiden ticari paket program diye adlandırılan ve genellikle firmaların muhasebe verilerini içeren yazılımlar üretmekten sıyrılıp, bu tür yazılımlara yöneliyor. Bu yazılımlar, kurumların sadece muhasebe verilerini değil, satış, satın alma, insan kaynakları, crm, üretim, pazarlama, halkla ilişkiler ve daha aklınıza gelebilecek her türlü süreçle ilgili depolanmış verisini analiz etme ve birleştirme yeteneğine sahipler. Bu sayede verilerin bilgiye, bilginin yoruma, yorumun karara ve kararın eyleme dönüştürülebilmesi mümkün hale geliyor.


(Devamı var...)

3 yorum:

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Doğrusu ben çok büyük bir kuşkuculukla yaklaşıyorum bu tip programlara. Belki finansal verilerle yapacağı önermeler daha doğru olabilir ama iş pazarlama, halkla ilişkiler gibi sosyal konuların bir BI (business intelligence) tarafından yorumlanması fikri beni tedirgin eder.
Çünkü pazarlama günden güne rasyonellikten uzak, daha duygusal olmaya doğru gidiyor (bknz. Lovemarks), ve bu, bilgisayarların, belki de hiç anlayamayacağı bir lütuf olarak insanlığa kalacak =)

Kemal AYYILDIZ dedi ki...

Filiz Hanım, yeni site tasarımınız çok güzel olmuş.
Ayrıca "Business Intelligent" düşüncenize kesinlikle katılıyorum.

Savaş Çocuğu dedi ki...

Merhabalar filiz hanım. Bloğunuzu takip edebilmek adına "Takipçiler"
Eklentisi ekleriseniz çokmu olurum. Böylelikle sizi daha yakından takip edebiliriz. Sevgiler.