İşletmeler İçin Yeni Stratejiler : İtibar Yönetimi

14 Kasım 2006 Salı


Son günlerde sıkça duymaya başladığımız, ama adından aşağı yukarı ne demek olduğunu tahmin ettiğimiz bir konu İtibar Yönetimi... Halkla İlişkiler'in yeni bir dalı olarak ortaya çıkmış ve ülkemizde Amerikalı Profesör Charles Fombrun tarafından verilen bir konferanstan sonra iyice duyulmuş. İtibar yönetimi; şirketlerin, sadece müşteriyi memnun etmekle yetinmeyip, sosyal çevreyide dikkate alarak yeni işletme politikaları oluşturmalarını sağlıyor.
Fombrun tarafından geliştirilen Reputation Quotient (itibar katsayısı) modeli ile, halka açık şirketlerin itibarı ölçülüyor ve sonuçlar ekonomi dergilerinde yayınlanıyor. Yayınlanan listelerde, üst sıralarda yer alan işletmelerin marka değerleri yükseliyor ve hisseleri büyük kazanç sağlıyor. Amerika'da son yıllarda oldukça etkili olan model, ülkemizde Capital dergisinin öncülüğünde başlamış ve firmalar her geçen gün bu konuya olan ilgilerini arttırmaya başlamışlar. Ayrıca bu konuda, Salim Kadıbeşegil tarafından yazılmış bir de kitabımız var.
İtibarı kazanmak için önemli olan işletmenin her konuda tutarlı davranması, sunduğu ürün ve hizmetlerle farklılık yaratması. İtibar yönetimini uygulamak için, sadece halka açılmış bir firma olmanın çok da gerekli olmadığını düşünüyorum. Son günlerde bu konuda okuduklarımdan anladığım kadarıyla itibar yönetimi; pazarlamayı, halkla ilişkileri, müşteri ilişkileri yönetimini ve kaliteyi birbiriyle en iyi şekilde entegre edip firmanın kurumsal değerini en iyi şekilde ifade etmekten ibaret. Konu hakkında henüz çok fazla bilgiye sahip değilim ama sürekli takipteyim. En kısa zamanda, yine aynı konuyla ilgili yazılarım olacak... Sevgiler...

0 yorum: