Edebiyata Aşık Olanlar İçin : K Dergi

14 Kasım 2006 Salı


Gerçi 6 hafta oldu. Artık yeni sayılmaz. Önce K Dergi ile tanışma hikayemizi anlatayım. Sevgili arkadaşım Marka-Cini Rabia ile birlikte bi akşam yürüyüşe çıkmıştık. Otobüs bileti almak için girdiğimiz bir gazete bayisinde kapağındaki Goethe'nin çok sevdiğim sözü "İnsan Kendini Yalnızca İnsanda Tanır"ı görünce, bu nedir? dedim. İlk sayısı olduğunu anlamadım başta. Fazla düşünmeden aldım hemen ve ikinci şaşkınlığı da fiyatıyla yaşadım : 1 YTL...

K Dergi, 2004 yılında Ahmet Altan'ı transfer eden Alkım Yayınları tarafından çıkartılmış, haftalık bir edebiyat dergisi. Ve inanılmayacak bişey daha : İlk sayısı 100.000 adet basılmış. Aklınıza hemen Türkiye'de bir edebiyat dergisini alacak bu kadar kişi var mıdır? sorusu gelecek. Bu soruyu Hürriyet gazetesi, Alkım Yayınları'nın sahiplerinden Başar Arslan'a sormuş ve "Bence var. Çünkü edebiyat aslında televizyondan daha eğlenceli." yanıtını almış. Başar Arslan’a 100 binlik baskıdan nasıl bir sonuç bekledikleri de sorulmuş. " Ne kadar satacağını göreceğiz. Doğrusu satış rakamına şu anda çok da aldırmıyoruz. Bir YTL ’ye satılan dergiyi yüz bin adet bastık çünkü isteyen herkes bu dergiye ulaşabilsin, okuyabilsin, edebiyat ortak bir konu haline gelsin istedik. Bunu da başaracağız. Türkiye, kalitenin, sanatın, edebiyatın sıkıcı olmadığını keşfedecek. Bu dergiyi okuyanlar, sadece entelektüellerin bildiği yazarların kendilerine ne kadar yakın olduklarını, onları severek bazen de onlara kızarak öğrenecekler. Bu öyle bir dergi ki her okuyucu yeni bir okuyucu daha kazandıracak. Bu dergiyi okuyan birinin okuduklarını kendisine saklaması imkansız, mutlaka paylaşmak isteyecektir. Edebiyatın televizyondan daha eğlenceli olduğunu göstereceğiz."

Alkım Yayınları'na K Dergi için çok teşekkür ediyorum. 6 haftadır Rabia ile birlikte, işe gidip gelirken yolda, öğle aralarında ve bulduğumuz her fırsatta okuyoruz. Biraz reklam gibi oldu ama bence dergi bu kadar övgüden fazlasını hakediyor. Yarın bi tane alıp sizde kendi gözlerinizle görebilirsiniz. (Eski sayıları isteyen varsa gönderebilirim....)

1 yorum:

Halid bin Velid dedi ki...

Merhaba Ben K dergisinin tüm sayılarına ulaşmak istiyorum bu konuda yardımcı olabilir misiniz? mail adresim: erdinuhbasa@gmail.com