Hizmet Markası

17 Ekim 2006 Salı


Ticaret ve hizmet sektöründe, mal ve hizmetleri birbirlerinden ayırmak ve tanıtmak için kullanılan markalar, 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamında güvence altına alınarak korunmalıdır. Türkiye'de 1995 yılı Haziran ayında Avrupa Birliğine giriş sürecinde yeniden düzenlenerek uygulamaya konan 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile uluslararası alanda yıllardan bu yana koruması olan, ticaret markası yanında hizmet markasının da tesciline imkan verilerek Avrupa ve Dünyanın diğer gelişmiş ülkeleri ile ayni standartlar yakalanmış bulunmaktadır.
Firmaların üretmiş oldukları ürün ve sunmuş oldukları hizmetlerin tanıtımında ve tüketicinin zihninde yer edebilmesinde önemli bir yere sahip olan markaların tescil edilerek korunması, marka sahiplerine hukuki anlamda hak talep etmeleri ve özel kanuni düzenlemelerden yararlanmaları imkanını vermektedir.
Türkiye'deki marka başvuruları ;
1. Ticaret Markası
2. Hizmet Markası
3. Ortak Marka
4. Garanti Markası
olmak üzere dört ana gruba ayrılarak tescil edilmektedir.

Alt baslıkları altında ilgili kanun ve yönetmeliklerde tarif edilen marka türlerinden Türkiye'de en çok bilinen ve tescil ettirilerek koruma alınan marka türü, "Ticaret Markası" ve "Hizmet Markası" 'dır. Son yıllarda hizmet sektörünün hızlı bir gelişim trendi içinde olması kuruluşları sahip oldukları markaları faaliyet alanları ile ilgili ve alakalı hizmetleri de kapsayacak şekilde tescil ettirmeye yöneltmiştir.

0 yorum: