Hatırla Sevgili

27 Kasım 2006 Pazartesi

Aslında aklımda buraya dökülmeye hazır binlerce cümle var. Ama nasıl sıralayıp yazacağımı bilmiyorum. Bu yazı sizi sıkar mı yoksa benim hissettiklerimi yansıtır ve size de aynı duyguları yaşatır mı bilmem... Konu Atv'nin yeni dizisi "Hatırla Sevgili"... Uzun zamandır reklamları yapılıyordu ama ben geçen Cuma akşamına kadar hiç izlememiştim. İş nedeniyle o gece Konya'daydım ve dizinin yayınlanmış ilk 3 bölümünün tekrarı vardı. İzlemeye başladığımda çok yorgundum ve hemen uyumak istiyordum ama bir anda gözlerim açılıverdi. İlgisiz bi şekilde ekrana bakarken bi anda Büyük Ada'yı gördüm.


Oldum olası yanlış bir zamanda doğduğumu söylerim. Benim 50'li yıllarda doğmam ve yaşamam gerekirdi diye düşünürüm. O yıllara ve Türki'yenin o dönemlerine karşı inanılmaz bir ilgi ve merak duyarım. Büyük Ada'ya hayranlığım ise Şirin Devrim'in Şakir Paşa Ailesi'ni okuduğumdan beri iyice artmıştır.


Hatırla Sevgili'nin konusu, Adnan Menderes'in başbakanlık yaptığı bir dönemde Büyük Ada'da başlayan bir aşk hikayesi... O dönemle ilgili uzun araştırmalar yapılarak yazılmış bir senaryo... Ve insanı bir anda içine alıveren bir masal... Hayranlıkla izledim ve hiç bitmesin istedim.


Dizi bitince içimden geçenleri hemen orada yazmak istedim ama kalemimi, çok beğendiği için otobüste yanımda oturan teyzeye hediye ettiğimi unutmuşum. Bende burdan yazmaya karar verdim. O andan aklımda kalanları aynen aktarıyorum :


Türkiye o zamanlar bugüne göre çok daha iyi eğitimli ve görgülüymüş. Zarafet, kibarlık, saygı, duyarlılık herkesin ortak özelliğiymiş. Nedense o dönemi bugün yaşıyor olsaydık çok daha rahat Avrupa Birliği'ne girermişiz diye düşündüm. İnsanlar eğitimli, kültürlü... Çok daha az iletişim aracı olmasına rağmen, herkes ülkenin durumu ile daha yakından ilgili ve bilgili... Avrupa'nın etkisi altında kalmış gözüyle bakılan o dönemde aslında Avrupa'nın ülkemize bakışı da bugünden çok farklıymış ve Türkiye zaten bir Avrupa ülkesiymiş.


Ve gerçek aşk... Genç bir kızın gerçek aşkı anlatışı... Saf, temiz, karşılıksız...
Yani... bugün artık hiç olmayan şeyler.... ... ... ...

0 yorum: